کاشت مو تهرانی | 09126451984
نوشته شده توسط : مینوش

FUE: با گذشت زمان و پیشرفت فناوری­‌های کاشت مو روش FUE یا استخراج واحد فولیکولار عرضه شد. در این تکنیک مدرن بخشی از بانک مو تراشیده شده و سپس رشته‌های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.

FIT: در این روش مانند FUE، فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج و در قسمت دریافت کننده، پیوند داده می‌­شود.
SUT: این تکنیک، روش جدیدی است که تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های اتوماتیک و تحت نظارت پزشک انجام می­‌شود.
Micro FIT: در روش Micro-FIT، جراح از ابزارهای بسیار ظریف و پیچیده­‌تری برای برداشت مو استفاده می­‌کند و ظاهر بهتر و عوارض کمتری نسبت به روش FIT دارد.
کدام موها را برای کاشت مو استفاده می‌­کنند؟

کاشت مو تهرانی | 09126451984 برای کاشت مو، از موهایی استفاده می‌­شود که می‌­توانند به طور دائمی در محل رشد خود باقی بمانند. این موها در ناحیه‌ای به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و به عرض تقریبا ۷ سانتی‌متر، در پشت سر و فضای بین دو گوش قرار گرفته است؛ که به آن به اصطلاح بانک مو نیز گفته می­‌شود. موهای پشت سر به دلیل داشتن حساسیت پایین، مقاوم­‌تر بوده و کمتر مستعد ریزش هستند. این قسمت از سر، در اکثر مردان هرگز دچار طاسی نمی­‌شود؛ چون در برابر اثرات مخرب هورمون تستوسترون که علت ریزش موی ژنتیکی در مردان است، مقاوم خواهد بود.

مراحل کاشت مو در کلینیک تهرانی چگونه است؟
اگر تصمیم به کاشت مو دارید یا درباره آن فکر می‌کنید توصیه می‌کنیم مراحل کاشت مو در کلینیک تهرانی را مطالعه کنید زیرا اطلاعات مفید و جالبی به دست خواهید آورید که فکر نمی‌کنیم جای دیگری آنها را بیابید. این اطلاعات کمک می‌کن با دید بهتری نسبت به عمل کاشت مو تصمیم بگیرید.

۱- مشاوره رایگان برای کاشت مو
اولین مرحله تماس با کلینیک و گرفتن وقت برای مشاوره است. البته مشاوره به صورت تلفنی نیز امکان پذیر است. در زمان مشاوره به تمام سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد پاسخ خواهند داد. برای مثال به شما توضیح خواهند داد چند هفته قبل از کاشت نباید مواد الکلی و دخانیات مصرف کنید. مکمل‌ها و آسپرین‌ها را نباید مصرف کنید. روز کاشت کافئین نخورید. قبل از کاشت حتما دوش بگیرید و لباس راحت بپوشید و ….

مشاوره کاشت مو

۲- معاینه موی سر و انتخاب بهترین روش کاشت
پس از اینکه تصمیم به کاشت گرفتید پزشک مو و پوست سر شما را معاینه می‌کند. سر به هیچ عنوان نباید شوره ، جوش و تاول داشته باشد در غیر اینصورت باید درمان شود. نسبت به نوع طاسی، جنس مو و میزان تراکم درخواستی بهترین روش کاشت توسط پزشک انتخاب خواهد شد. ممکن است نیاز به عکس برداری از سر نیز وجود داشته باشد. پزشک تمام سعی خود را می‌کند تا نتیجه کاشت مو تضمینی باشد.

۳- انجام آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت
آزمایشات پزشکیقبل از کاشت بیمار باید یک سری آزمایشات مربوط به انعقاد خون، ویروس ایدز، هپاتیت، و در شرایط فعلی آزمایش مربوط به ویروس کرونا را حتما انجام دهد. نتایج این آزمایشات در تصمیم گیری برای عمل کاشت مو تاثیر به سزایی دارد.

۴- تجویز داروهای لازم توسط پزشک
دارویی خاصی جهت مصرف قبل از عمل تجویز نمی‌شود مگر مراجعه کننده شرایط یا بیماری خاصی داشته باشد و نیاز داشته باشد قبل از عمل داروی خاصی مصرف کند.

۵- آماده‌سازی بیمار برای رفتن به اتاق عمل
لباس و تمامی تجهیزات لازم برای اتاق عمل در روز عمل به فرد داده میشود. مراجعه کننده باید لباس خود را بپوشد. فشار خون قبل و بعد از کاشت چک میشود. در روز عمل ابتدا طراحی خط رویش مو روی سر انجام شده تا تارها در جای درست خود کاشته شوند.

بهتر است قبل از عمل فرد یک وعده غذای سبک میل کند ولی میان وعده و یک وعده غذایی توسط کلینیک به مراجعه کننده داده می‌شود.

۶- برداشت و معاینه فولیکول‌های مو
کاشت موبا توجه به روش انتخاب شده کاشت مو گرافت ها به تعداد مورد نیاز از بانک مو برداشته می‌شوند. سپس موها آزمایش شده و بهترین فولیکول ها برای کاشت گلچین می‌شوند. این فولیکول‌ها در یک ظرف حاوی یک مایع قرار می‌گیرند تا برای کاشت آماده شوند زیرا زمان کاشت طولانی خواهد بود.

اگر میخواهید بدانید فولیکول مو دقیقا چیست توصیه میکنیم مقاله کلینیک تهرانی درباره فولیکول را بخوانید و در تکمیل آن مطلب سایت healthline را مطالعه کنید.

فرد در ناحیه اهدایی، فولیکول های کافی و سالم داشته باشد، اصطلاحا بانک موی کافی داشته باشد.
الگوی ریزش مو متوقف شده باشد.
اما در کل، افراد با شرایط زیر می توانند با مشورت پزشک، جراحی کاشت مو را انجام دهند:

ریزش مو به دلیل مصرف دارو، استرس یا درمان های پزشکی نباشد.
درمان های غیر جراحی کمکی به رفع ریزش مو نکرده باشند.
از کچلی یا نازک شدن موهای خود رنج می برند.
بخشی از موهای خود را به دلیل آسیب های وارده به پوست سر از دست داده اند.
از نظر جسمانی در سلامت کامل هستند و انتظارات واقع بینانه ای از نتایج جراحی دارند.
با این که سن مشخصی برای کاشت مو وجود ندارد، اما از آن جایی که ریزش مو در بسیاری از آقایان در دهه بیست اتفاق می افتد و ادامه پیدا می کند، توصیه می شود تا ۲۵ سالگی یا حتی ۳۰ سالگی، کاشت مو انجام نشود آن هم به این دلیل که روند ریزش مو هنوز ثابت نشده است.

توصیه می شود افراد تا زمان متوقف نشدن روند ریزش مو، داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید مصرف کنند تا روند ریزش تا حدی ثابت شود و بعد از آن تصمیم به انجام جراحی بگیرند.

کاشت مو در چه مواردی توصیه نمی شود ؟
کاشت مو معمولا در افراد با شرایط زیر توصیه نمی شود:

خانم هایی که در بخش وسیعی از پوست سر دچار ریزش مو شده اند.
افرادی که تراکم موی کافی و قابل قبول در ناحیه اهدایی ندارند.
افرادی که بعد از آسیب های وارده به سر یا اعمال جراحی، دچار اسکارهای کلوئیدی شده اند.
افرادی که به دلیل داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند.
در چنین شرایطی، درمان های غیر جراحی مانند مصرف دارو یا استعمال پماد و کرم در نظر گرفته خواهد شد.

آشنایی با بهترین روش های کاشت مو
خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام کاشت مو در دسترس است و پزشک با توجه به بررسی ها و معایناتی که در جلسات مشاوره انجام می دهد، به این نتیجه می رسد که کدام روش با توجه به شرایط شما مناسب تر است و نتایج زیبایی و ایده آل تری را به همراه دارد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تقریبا تمام روش های کاشت مو، با کمترین میزان تهاجم انجام می شوند و احتمال بروز عوارض در آن ها بسیار پایین است. ماهیت کلی روش ها مشابه هم است بدین صورت که با برداشت فولیکول های سالم از ناحیه اهدایی و پیوند آن ها در ناحیه گیرنده همراه است، اما تفاوت اصلی در روش و تکنیک برداشت گرافت هاست.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: