خوراکی های مناسب و جایگزین آسپرین
نوشته شده توسط : مینوش

آسپرین به طور طبیعی در پوست درخت بید وجود دارد، به همین دلیل از قرن ها قبل از میلاد مسیح استفاده می‌شده است. ترجمه یکی از پاپیروس‌های مصری نشان می‌دهد، آسپرین یکی از 877 نوع داروی مطرح در مصر باستان بود که برای برطرف کردن درد از آن استفاده می‌کردند.

آسپرین از جمله داروهایی است که به عنوان ضد درد و تب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو با ممانعت از تجمع پلاکت‌ها در خون از ایجاد لخته جلوگیری می‌کند بنابراین آسپرین یکی از موثرترین داروها در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی است.

با همه این ویژگی‌ها، در جدیدترین یافته‌های علمی و پزشکی مشخص شده که مصرف روزانه آسپرین بیشتر از اینکه که مفید باشد، برای سلامتی افراد سالم خطرات جدی به دنبال خواهد داشت.

چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند
افراد زیر باید روزانه یک قرص آسپرین بچه که حدود ۸۰ تا ۱۰۰میلی‌گرمی است را تا چندین سال و بعضا تا پایان عمر مصرف کنند:

کسانی که سابقه سکته قلبی دارند
افرادی که عمل جراحی بایپس عروق کرونر شده‌اند و رگ‌های قلب‌شان پیوند شده است
بیمارانی که رگ قلب‌شان تنگی یا گرفتگی داشته و آنژیوپلاستی شده‌اند و استنت یا فنر دارند
بیمارانی که تنگی عروق دارند، اما عمل جراحی نشده واستنت هم ندارند و با درمان دارویی کنترل می‌شوند
افرادی که سابقه سکته مغزی دائم یا گذرا دارند
کسانی که بیماری عروقی محیطی یعنی تنگی شریان‌های دست یا پا دارند
مردان دیابتی بالای ۵۰ و زنان بالای ۶۰ سال و افراد دیابتی که فشار یا چربی خون بالا یا سابقه سکته قلبی در خانواده خود دارند

بیشتر بخوانید :

 

3. سیب
سیب یکی از گزینه‌های غذایی سرشار از سالیسیلات طبیعی است. سالیسیلات‌ها پایه و اساس آسپرین هستند. سیب همچنین غنی از فیبر است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند و می‌تواند برای افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد.

افرادی که از حمله قلبی جان سالم به در برده اند، نیاز به دریافت دوز روزانه آسپرین دارند تا خطر ابتلا به حمله بعدی را کاهش دهند. درمان روزانه با آسپرین خطر ابتلا به حمله قلبی بعدی را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

گریپ فروت یکی از بهترین میوه‌ها برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن است، اما منبع غنی از اسید سالیسیلیک نیز محسوب می‌شود که ماده فعال در قرص آسپرین است.

آسپرین های گیاهی

4. آناناس
آناناس یکی از میوه‌های گرمسیری غنی از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است. آناناس نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و ثابت شده منجر به جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود و آنهم به لطف وجود اسید سالیسیلیک.

آسپرین های گیاهی

5. رژیم ضد التهابی
رژیم ضد التهاب در اصل یک الگوی تغذیه برای کاهش التهاب در بدن است. در حالی که التهاب فرآیند عادی بدن برای دفاع از خود است، واکنش های التهابی بسیار زیاد می توانند باعث ویرانی و حتی خطر چندین بیماری مزمن شوند.

دلایل متعددی برای التهاب وجود دارد، از جمله عوامل خارجی مثل باکتری ها و ویروس ها و منابع غذایی مصرف شده. با پر کردن رژیم غذایی با غذاهای ضد التهاب، از جمله آوکادو ، توت ها، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار و آجیل، التهاب را کاهش دهید

آسپرین های گیاهی

آیا آسپرین باعث سقط جنین میشود؟

تشخیص مسمومیت با آسپرین و درمان فوری آن

فواید و عوارض مصرف قرص آ اس آ

آسپرین های گیاهی : خوراکی های مناسب و جایگزین ​ آسپرین

مشاهده
بیشتر افراد به محض احساس درد، از جمله سردرد و درد مفصل آسپرین یا داروی ضدالتهابی دیگری مصرف می کنند.

در اصل آسپرین از گیاهانی مانند اسفرزه و پوست درخت بید مجنون به دست می آمد. بعدها با پیشرفت صنعت داروسازی به طور مصنوعی ساخته شد که سود بیشتری را نصیب تولیدکنندگان کرد.

ترکیب های طبیعی که در لابراتوار ساخته و به عنوان دارو به بازار عرضه می شود؛ عارضه جانبی دارد. خوشبختانه موادغذایی زیادی وجود دارد که حاوی سالیسیلات یا اسید سالیسیلیک است که ماده فعال موجود در آسپرین است.

موادغذایی حاوی آسپرین طبیعی شامل
سیب
آواکادو
میوه قره قاط
کلم بروکلی
گل کلم
گیلاس
فلفل
خیار
کشمش
خرما
انجیر
گریپ فروت
کیوی
شیرین بیان
اسفرزه
پاپریکا
هلو
آلوی تازه و خشک
ترب قرمز
اسفناج
توت فرنگی
زردچوبه
پوست درخت بید مجنون
کدو
آسپیرین های گیاهی را بشناسید ؟
آسپرین با خواص ضد انعقادی برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی شناخته شده است. با این حال آسپرین تنها به شکل دارو وجود ندارد بلکه بسیاری از منابع غذایی را اگر روزانه به بدن برسانید، همان نقش آسپرین را در بدن خواهند داشت. بهترین گزینه‌های غذایی جایگزین این دارو معرفی شده اند.


1. اسفناج
منبع غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی است. این سبزی همچنین خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می‌تواند اثرات منفی ناشی از رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. فیبر موجود در اسفناج منجر به کاهش کلسترول بد می‌شود. اسفناج نیز غنی از اسید سالیسیلیک است و می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

آسپرین های گیاهی


2. ادویه‌ها
ادویه جاتی مانند پاپریکا، پونه کوهی، آویشن و زردچوبه. این‌ها نه تنها عطر و طعم بی نظیری به غذا می‌دهند، بلکه غنی از اسید سالیسیلیک هستند و مصرف آن‌ها به افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی پیشنهاد می‌شود.

آسپرین های گیاهی


ماهی چرب (مانند ماهی قزل آلا، ماهی کولی، خال مخالی، سالمون ، ماهی تن و ساردین)حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و اسید ایکوزاپنتانوئیک است که اثرات ضد التهابی به بدن می دهد.

گردو، روغن زیتون و روغن کانولا، کتان و دانه های چیا نیز منابع ارزشمند امگا 3 هستند.

آسپرین های گیاهی

6. رژیم غذایی سالم قلب
دوز پایین آسپرین برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته، توصیه می شود حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی طبق نظر سنجی سراسری سال 2012از آن ها استفاده می کنند. افراد در معرض خطر بالا سکته یا حملات قلبی می توانند برای سلامت کلی نیز بخورند.

محصولات بسیار فرآوری شده و پر شده با شکر و نمک را کاهش دهید و تمام غذاهایی مانند غلات، میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های گیاهی، و منابع چربی سالم را افزایش دهید.

آسپرین های گیاهی


7. اسیدهای چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش سطح تورم بدن ثابت شده اند و عمدتا به خاطر نقش آن ها در سلامت قلبی و عروقی و کاهش احساس اضطراب و افسردگی شناخته می شوند.

 





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: