ماری جوانا
نوشته شده توسط : مینوش

میدازولام می تواند تنفس شما را کند یا متوقف کند، به خصوص اگر اخیراً از داروهای مخدر یا الکل استفاده کرده باشید.


قبل از دریافت این دارو

اگر به آن حساسیت دارید، نباید پروپوفول را دریافت کنید. اگر به تخم مرغ، محصولات تخم مرغ، دانه های سویا یا محصولات سویا حساسیت دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

برای اطمینان از بی خطر بودن این دارو برای شما، در صورت داشتن موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

صرع یا سایر اختلالات تشنجی؛ یا

کلسترول یا تری گلیسیرید بالا (نوعی چربی در خون)؛ یا

بیماری کبد یا کلیه

داروی بیهوشی ممکن است بر رشد مغز کودک زیر ۳ سال یا نوزاد متولد نشده ای که مادرش این دارو را در اواخر بارداری دریافت کرده است، تأثیر بگذارد.

لینک مفید : قرص ویاگرا

این اثرات زمانی که بیهوشی به مدت ۳ ساعت یا بیشتر استفاده می شود یا برای روش های مکرر استفاده می شود، ممکن است بیشتر محتمل باشد. تأثیرات روی رشد مغز می تواند باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری در آینده شود.

اثرات منفی مغز ناشی از بیهوشی در مطالعات حیوانی دیده شده است. با این حال، مطالعات روی کودکان انسانی که از بیهوشی کوتاه مدت استفاده می کنند، تأثیر محتمل بر رفتار یا یادگیری نشان نداده است. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

لینک مفید : مسمومیت های گیاهی

در برخی موارد، پزشک ممکن است بر اساس این خطرات تصمیم به به تعویق انداختن یک عمل جراحی یا عمل کند. در مورد شرایط تهدید کننده زندگی، اورژانس های پزشکی یا جراحی که برای اصلاح برخی از نقایص مادرزادی لازم است، درمان ممکن است به تعویق نیفتد.

از پزشک خود در مورد تمام داروهایی که در طول جراحی یا عمل شما استفاده می شود، بخواهید. همچنین بپرسید که این روش چقدر طول خواهد کشید.


آشنایی با پروپوفول 

پروپوفول می تواند وارد شیر مادر شود و ممکن است به نوزاد شیرده آسیب برساند. با این حال، از آنجایی که پروپوفول به سرعت از بدن خارج می شود، اکثر زنان می توانند به محض اینکه از بیهوشی خارج شده و کاملاً بیدار شوند، شیردهی را از سر بگیرند.

طبق بررسی نظارت بر آینده، میزان مصرف ماری جوانا در سال گذشته در میان دانش آموزان دبیرستانی و دبیرستان ثابت مانده است، اما تعداد نوجوانان در رتبه های هشتم و دهم.

نمراتی که می گویند روزانه از آن استفاده می کنند افزایش یافته است. با محبوبیت روزافزون دستگاه‌های بخارپز، نوجوانان شروع به بخار کردن THC (ماده‌ای در ماری‌جوانا می‌کنند که میزان بالایی تولید می‌کند) را شروع کرده‌اند، به طوری که تقریباً ۴ درصد از دانش‌آموزان کلاس دوازدهم می‌گویند که روزانه THC را بخار می‌کنند.

لینک مفید : ساخت سریع سرم اورژانس

علاوه بر این، تعداد جوانانی که مصرف منظم ماری جوانا را خطرناک می دانند در حال کاهش است

قانونی شدن ماری جوانا برای استفاده پزشکی یا استفاده تفریحی بزرگسالان در تعداد فزاینده ای از ایالت ها ممکن است بر این دیدگاه ها تأثیر بگذارد. درباره ماری جوانا به عنوان دارو در DrugFacts ما: ماری جوانا به عنوان دارو بیشتر بخوانید.


ماری جوانا چیست ؟ 

ماریجوانا به برگ‌ها، گل‌ها، ساقه‌ها و دانه‌های خشک شده گیاه کانابیس ساتیوا یا کانابیس ایندیکا اشاره دارد. این گیاه حاوی ترکیبات شیمیایی THC و سایر ترکیبات مشابه است که ذهن را تغییر می دهد. همچنین می توان از گیاه شاهدانه عصاره تهیه کرد (به «عصاره های ماری جوانا» مراجعه کنید).

ماری جوانا پس از تنباکو و الکل، متداول‌ترین داروی مصرف آن است.۱ مصرف آن در بین جوانان رواج دارد.

در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۱.۸ میلیون جوان در سال گذشته از ماری جوانا استفاده کردند. هشتم و دهم. نمراتی که می گویند روزانه از آن استفاده می کنند افزایش یافته است.

لینک مفید : درمان بیماری ها با ادویه

با محبوبیت روزافزون دستگاه‌های بخارپز، نوجوانان شروع به بخار کردن THC (ماده‌های در ماری‌جوانا می‌کنند که میزان تولید می‌کند) را شروع می‌کنند، به طوری که تقریباً ۴ درصد از دانش‌آموزان کلاس دوازدهم می‌گویند که روزانه THC را بخار می‌کنند.

علاوه بر این، تعداد جوانانی که مصرف منظم ماری جوانا را خطرناک می دانند در حال کاهش است

قانونی شدن ماری جوانا برای استفاده پزشکی یا استفاده از تفریحی بزرگسالان در تعداد فزاینده ای از ایالت ها ممکن است بر این دیدگاه ها تأثیر بگذارد. درباره ماری جوانا به عنوان دارو در DrugFacts ما: ماری جوانا به عنوان دارو بیشتر بخوانید.


میدازولام چیست؟

میدازولام یک بنزودیازپین (ben-zoe-dye-AZE-eh-peen) است که برای کمک به آرامش شما قبل از انجام یک جراحی جزئی، کار دندانپزشکی یا سایر روش های پزشکی استفاده می شود.

میدازولام همچنین ممکن است برای اهدافی استفاده شود که در این راهنمای دارویی ذکر نشده است.

میدازولام در بیمارستان، مطب دندانپزشکی یا سایر محیط های کلینیک که علائم حیاتی شما را می توان از نزدیک مشاهده کرد، تجویز می شود.

قبل از مصرف این دارو
اگر به میدازولام حساسیت دارید یا موارد زیر را دارید، نباید از میدازولام استفاده کنید:

گلوکوم با زاویه باریک؛
گلوکوم با زاویه باز درمان نشده یا کنترل نشده؛ یا
آلرژی به گیلاس
اگر تا به حال داشته اید به پزشک خود بگویید:
گلوکوم؛
مشکلات تنفسی؛ یا
نارسایی احتقانی قلب
اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید به پزشک خود اطلاع دهید.


چگونه میدازولام مصرف کنم؟

میدازولام معمولاً به صورت تک دوز درست قبل از جراحی یا عمل شما تجویز می شود.

میدازولام می تواند تنفس شما را کند یا متوقف کند، به خصوص اگر اخیراً از داروهای مخدر یا الکل استفاده کرده باشید.

میدازولام باید فقط در بیمارستان، مطب دندانپزشکی یا سایر محیط های کلینیک استفاده شود که در آن عوارض جانبی جدی به سرعت قابل درمان باشد.

لینک مفید : ویاگرا

پس از مصرف میدازولام، برای اطمینان از اثربخشی دارو و عدم ایجاد عوارض جانبی مضر، از نزدیک تحت نظر خواهید بود.

این داروی ترکیبی برای درمان سردرد تنشی استفاده می شود. آسپرین به کاهش درد ناشی از سردرد کمک می کند. کافئین به افزایش اثرات آسپرین کمک می کند.

بوتالبیتال یک آرام بخش است که به کاهش اضطراب و ایجاد خواب آلودگی و آرامش کمک می کند.


نحوه استفاده از قرص مرکب بوتالبیتال

این دارو را معمولاً هر ۴ ساعت در صورت نیاز یا طبق دستور پزشک از طریق خوراکی مصرف کنید. بیش از ۶ کپسول/قرص در یک دوره ۲۴ ساعته مصرف نکنید.

با یک لیوان پر آب (۸ اونس یا ۲۴۰ میلی لیتر) مصرف کنید، مگر اینکه پزشک به شما دستور دیگری بدهد. پس از مصرف این دارو حداقل تا ۱۰ دقیقه دراز نکشید. برای جلوگیری از ناراحتی معده، آن را با غذا یا شیر مصرف کنید.

لینک مفید : درمان بیماری های بلغمی ها

دوز بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ شما به درمان است. این دارو اگر به عنوان اولین علائم سردرد استفاده شود، بهترین کار را دارد. اگر صبر کنید تا سردرد تشدید شود، ممکن است دارو نیز موثر نباشد.

اگر به طور ناگهانی مصرف این دارو را قطع کنید، ممکن است علائم ترک (مانند تهوع/استفراغ، تغییرات ذهنی/خلقتی، تشنج) داشته باشید. برای کمک به جلوگیری از قطع مصرف، پزشک ممکن است دوز شما را به آرامی کاهش دهد.

لینک مفید : ویروس زیکا چیست ؟

اگر از این دارو برای مدت طولانی یا در دوزهای بالا استفاده کرده باشید، احتمال قطع مصرف وجود دارد. در صورت ترک مصرف فورا به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

اگرچه این دارو به بسیاری از افراد کمک می کند، اما گاهی اوقات ممکن است باعث اعتیاد شود. اگر اختلال مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر/الکل) دارید، ممکن است این خطر بیشتر باشد.

دوز خود را افزایش ندهید، آن را بیشتر مصرف نکنید، یا آن را برای مدت طولانی تر از زمان تجویز شده استفاده نکنید. از کوچکترین دوز موثر استفاده کنید. در صورت تجویز، دارو را به درستی قطع کنید.

لینک مفید : لورازپام

در صورت مشاهده افزایش مصرف این دارو، تشدید سردرد، افزایش تعداد سردرد، عدم اثربخشی دارو یا استفاده از این دارو برای بیش از ۲ دوره سردرد در هفته، به پزشک خود اطلاع دهید.

پزشک ممکن است نیاز به تغییر دارو و/یا اضافه کردن یک داروی جداگانه برای جلوگیری از سردرد داشته باشد.


چرا این دارو تجویز می شود؟

این ترکیب از داروها برای تسکین سردردهای تنشی استفاده می شود.

این دارو گاهی برای مصارف دیگر تجویز می شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.


این دارو چگونه باید استفاده شود؟

ترکیبی از استامینوفن، بوتالبیتال، کافئین به صورت کپسول و قرص برای مصرف خوراکی موجود است. معمولاً هر ۴ ساعت در صورت نیاز مصرف می شود.

دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. استامینوفن، بوتالبیتال، کافئین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید.

لینک مفید : نکات ناگفته درمان انواع بیماری ها با ادویه

بیش از شش قرص یا کپسول در یک روز مصرف نکنید. اگر فکر می کنید که برای تسکین علائم خود به موارد بیشتری نیاز دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

این دارو می تواند باعث ایجاد عادت شود. دوز بزرگتر مصرف نکنید، آن را بیشتر یا برای مدت طولانی تر از آنچه پزشک به شما گفته است مصرف کنید.


فنوباربیتال چیست؟

فنوباربیتال یک باربیتورات (bar-BIT-chur-ate) است. فنوباربیتال فعالیت مغز و سیستم عصبی شما را کند می کند.

فنوباربیتال برای درمان یا پیشگیری از تشنج استفاده می شود. فنوباربیتال همچنین در کوتاه مدت به عنوان آرام بخش برای کمک به آرامش استفاده می شود.

فنوباربیتال همچنین ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شود.

لینک مفید : کلونازپام

اگر بیماری شدید کبدی، آسم شدید یا COPD، سابقه شخصی یا خانوادگی پورفیری یا سابقه اعتیاد به داروهای مشابه فنوباربیتال دارید، نباید از فنوباربیتال استفاده کنید.


قبل از مصرف این قرص

اگر به فنوباربیتال یا سایر باربیتورات‌ها (نمبوتال، سکونال و غیره) حساسیت دارید، نباید فنوباربیتال مصرف کنید:

آسم شدید، اختلال انسداد مزمن ریه (COPD)، یا سایر اختلالات تنفسی؛
سابقه شخصی یا خانوادگی پورفیری (یک اختلال آنزیمی ژنتیکی که باعث ایجاد علائمی می شود که بر پوست یا سیستم عصبی تأثیر می گذارد).

بیماری شدید کبدی؛ یا
سابقه اعتیاد به فنوباربیتال یا داروهای مشابه (والیوم، زاناکس، آتیوان و غیره).
برای اطمینان از اینکه فنوباربیتال برای شما بی خطر است، اگر موارد زیر را دارید به پزشک خود اطلاع دهید:

  • بیماری کبد؛
  • درد موقت یا مزمن؛
  • اختلال غده هیپوفیز؛
  • فئوکروموسیتوم (تومور غده فوق کلیوی)؛
  • بیماری کلیوی؛
  • حساسیت غذایی یا دارویی؛

شرایطی که برای آن یک رقیق کننده خون (وارفارین، کومادین، جانتوون) مصرف می کنید.

اگر باردار هستید دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مصرف داروهای تشنج دنبال کنید. کنترل تشنج در دوران بارداری بسیار مهم بوتالبیتال است و تشنج می تواند به مادر و جنین آسیب برساند.

بدون نظر پزشک مصرف این دارو را شروع یا قطع نکنید و در صورت بارداری فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

لینک مفید : ویروس زیکا میدازولام چیست ؟

فنوباربیتال می تواند اثربخشی قرص های ضد بارداری را کاهش دهد. از پزشک خود در مورد استفاده از کنترل بارداری غیر هورمونی (کاندوم، دیافراگم همراه با اسپرم کش) برای جلوگیری از بارداری سوال کنید.

مشخص نیست که آیا فنوباربیتال وارد شیر مادر می شود یا می تواند به نوزاد شیرده آسیب برساند. اگر به نوزادی شیر می دهید به پزشک فنوباربیتال خود اطلاع دهید.

پروپوفول برای خواباندن و خواباندن شما در طول بیهوشی عمومی برای جراحی یا سایر اقدامات پزشکی استفاده می شود. در بزرگسالان و همچنین کودکان ۲ ماه به بالا استفاده می شود.

پروپوفول همچنین برای آرام کردن بیمارانی که تحت مراقبت های ویژه است و نیاز به ونتیلاتور مکانیکی (دستگاه تنفس) دارد، استفاده پروپوفول می شود.

لینک مفید : قرص وگادول

قبل از دریافت پروپوفول، تمام شرایط پزشکی و آلرژی خود را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین مطمئن شوید که پزشکتان از بارداری یا شیردهی ماری جوانا شما مطلع است. در برخی موارد، ممکن است نتوانید از پروپوفول استفاده کنید.

FDA هشدار می دهد که اگر به تخم مرغ، محصولات تخم مرغ، دانه های سویا یا محصولات سویا حساسیت دارید، از پروپوفول استفاده نکنید.





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: