نوشته شده توسط : مینوش

[ Alder buckthorn ] نوعی گیاه است که قسمتهای رسیده یا پوست گرم شده آن برای ساخت دارو استفاده میشود .
آلدرباکتورن را با باکتورن اروپایی اشتباه نگیرید .
به عنوان ملین ، آرام بخش و یا ترکیبی در فرمول دارویی هاکسی استفاده می شود .
حاوی مواد شیمیایی است که با تحریک حرکات روده ایی عمل می کند و به عنوان ملین به کار میرود .

آلدر را میتوان به عنوان چای هم استفاده کرد . دو گرم از گیاه را داخل ۱۵۰ میلی لیتر اب در حال جوش به مدت ۵ تا ده دقیقه بریزید تا دم بکشد . آلدر به شکل عصاره مایع هم در دسترس است .
دوز مناسب عصاره مایع به این ترتیب است : ( ۱:۱ در ۲۵ درصد الکل که سه بار در روز در حدود ۲- ۵ میلی لیتر مصرف شود . باید رژیم غذایی تغییر کند در غیر این صورت ملین ها خوب کار نمی کنند . بیش از ۷ تا ۱۰ روز از ان استفاده نکنید.
نحوه مصرف سیاه توسه
برای بهره مندی از خواص سیاه توسه باید پوست آرد شده این دارو را به اندازه یک تا سه گرم در آب جوشانده و عصاره دریافتی به شکل تدریجی مصرف شود.

برای بهره مندی از خواص ملین سیاه توسه کافی است پوست سیاه توسه و 25 گرم دانه کتان را با 20 گرم گل پنیرک، 20 گرم مریم گلی و 30 گرم ریشه آنژلیک در یک لیوان آب بجوشانید و این جوشانده را در وعده صبح و عصر میل نمایید.

اگر می خواهید از پوست این گیاه برای استعمال خارجی استفاده کنید، بهتر است 100 گرم از آن را در یک لیتر آب بجوشانید.

همچنین بخوانید:

گیاه زاموفیلیا : از پرورش تا انواع روش تکثیر این گیاه زیبا

این ۲۰ گیاه دارویی باعث سقط جنین می شوند!

۱۵ خاصیت حیرت‌ انگیز گیاه دم اسبی

موارد مصرف گیاه سیاه توسه چیست + عوارض این گیاه دارویی


برای بیماری های قلبی موثر واقع می شود.
خاصیت ضد ویروسی دارد.
خاصیت ضد سرطانی دارد.
جهت درمان بیماری های مرتبط با دهان و پوست استفاده می شود.
از بین برنده انگل روده و معده است.
ترکیبات موجود در سیاه توسه
سیاه توسه ظاهری شبیه به گیلاس دارد. این گیاه در ناحیه ساقه، برگ و سایر اجزا مصرف دارویی دارد و مهم تلقی می شود. مایع قرمز رنگ موجود در آن از امودین داخلی تحت تاثیر بنزن و آمونیاک گیاه ناشی می شود. اثر مسهلی این گیاه از گلوکوزید حل شده در آب با نام فرانگولین نتیجه می گردد

 

مشاهده
این نوع خواص سیاه توسه در بافت پوستی گیاه قابل دریافت است. امودین موجود در این دارو نیز با بلورهای سوزنی به شکل حل شده در اتانول و در شکل غیر محلولی با اثر تسهیل کنندگی فوق العاده دیده می شود. این اثر در خواص انگور و ریواس نیز وجود دارد.

شکل ظاهری گیاه سیاه توسه
این گیاه از گیاهان بدون تیغه بوده و ارتفاعی برابر با یک تا 6 متر دارد. شاخه های تیره رنگی دارد و در بین این شاخه های تیره، رگه سفید رنگی دیده می شود. برگ های این گیاه در نوع منفرد، با ابعاد 3*3 سانتی متر، بدون کرک بوده و گل های زیبایی نیز به شکل تجمعی یا منفرد دارد.

این گل ها نیز بسیار شفاف و کوچک می باشند و در رنگ سفید متمایل به گلی دیده می شوند.

موارد استفاده و خواص سیاه توسه
احتمالا برای این موارد موثر است
یبوست. آلدر به داشتن مواد شیمیایی معروف است که به عنوان ملین عمل میکند هم چنین به نظر میرسد برای برطرف کردن یبوست به خوبی کار میکند .
مدارک ناکافی در این موارد وجود دارد
سرطان
مدارک بیشتری لازم است تا اثربخشی آلدر برای این موارد اثبات شود .
خواص درمانی گیاه سیاه توسه (سیاه اربه)
سیاه توسه از داروهای گیاهی باارزش می باشد که خواص زیادی را در خود جای داده است. این دارو با نام علمی Frangula alnus شناخته می شود.

مردم از قدیم با دمنوش این دارو گیاهی آشنایی دارند. این دارو بیشترین کاربرد خود را برای برطرف کردن یبوست مزمن نشان می دهد. این نوع خواص سیاه توسه از نقش تسهیل کنندگی آن منتج می شود.

به دلیل وجود 3 تا 7 درصد آنتراکینون در پوست گیاه سیاه توسکا، به عنوان یک ملین استفاده می شود. این ماده سبب تحریک روده بزرگ شده، به همین دلیل، از پوست این گیاه به عنوان لاکساتیو (مسهل) در درمان یبوست استفاده دارویی می شود.
در درمان هپاتیت و یرقان (زردی) موثر است.
برای کبد مفید بوده و در درمان بیماری های کبدی، به ویژه سیروز کبدی (التهاب کبد) مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه این گیاه به شکل سته بوده (منظور از سته همان میوه های گوشتی ساده می باشد که مرز واضحی بین قسمت داخلی و خارجی ندارد. بلوبری، زغال اخته، خرما و … از جمله میوه های سته می باشند) و به شکل خوشه ای دیده می شود.

میوه های سیاه توسه قطری برابر با 8 میلی متر دارند. ابتدا به رنگ قرمز، سپس در رنگ سیاه دیده می شوند. سیاه توسه در ناحیه پوست ساقه مورد استفاده قرار می گیرد. این قسمت در سطح خارجی به رنگ خاکستری قهوه ای و در داخل به رنگ قهوه ای دارچینی می باشد.

برداشت این گیاه در ماه های اردیبهشت تا تیر ماه انجام می گیرد. این برداشت با جدا سازی پوست شاخه ها اعمال می گردد و آن گاه این نوارها در معرض هوا دهی واقع می شوند.

این گیاه به شکل بومی در اروپا یافت می شود. ویلز انگلستان و سیبری از مناطق رشد سیاه توسه می باشند. در ایران نیز سیاه توسه در شهرهایی چون لاهیجان، نور و قسمت هایی از گیلان رویت می شود.


واکنش شدید: از این ترکیب استفاده نکنید
داروهای مربوط به التهاب ( کورتیکواستروئیدها ) با سیاه توسه واکنش می دهد .
بعضی داروها که برای درمان التهاب مصرف می شوند میزان پتاسیم بدن را کاهش می دهند . سیاه توسه نوعی ملین است که ممکن است پتاسیم بدن را کم کند در نتیجه مصرف همزمان این دو دارو با هم ممکن است پتاسیم بدن را بسیار کاهش دهد .
بعضی داروهای التهابی به این ترتیب هستند : دگزامتازون ، هیدروکورتیزون ، متیل پریدنیزولون ، پردنیزون
واکنش متوسط: در مورد این ترکیب محتاط باشی

سیاه توسه نوعی ملین است که ملین محرک نامیده میشود . این دارو هم سطح پتاسیم بدن را کم میکند و کاهش سطح پتاسیم ممکن است عوارض جانبی دیگوکسین را تشدید کند .
بعضی از داروها که به صورت خوراکی مصرف میشوند ممکن است با آلدر واکنش دهند .
آلدر ملین است و می توان میزان جذب دارو در بدن را کاهش دهد و در نتیجه تاثیر دارو کم خواهد شد .
ملین های محرکی هم با آلدر واکنش میدهند .

آلدر ملینی است که حرکات روده ای را زیاد میکند . مصرف الدر با داروهای ملین ، حرکات روده ایی را شدید تر میکند که میتواند سبب کم آبی بدن و کاهش مواد معدنی در بدن شود . بعضی دارهای ملین به این ترتیب میباشد : بیساکودیل ، ارجنگ ، روغن کرچک ، سنا
وارفارین با آلدر واکنش میدهد

آلدر به شکل ملین کار میکند در بعضی ممکن است سبب اسهال شود . اسهال تاثیرات وارفارین تشدید می کند که خطر خونریزی بیشتر خواهد شد . اگر وارفارین مصرف می کنید الدر را زیاد استفاده نکنید .
داروهای ادرار اور با آلدر واکنش میدهند

این گیاه به گروه عنابیان تعلق داشته و در نه دسته جای می گیرد. دسته سوم این گیاه بیشتر در مناطقی از دامنه ها، تپه ها و … به شکل درختچه نمایان می شود. زمین های زراعی، لبه جوی ها، نواحی جنگلی مکان مناسبی برای رشد خودروی سیاه توسه می باشند.

عوارض جانبی سیاه توسه
احتمالا مصرف ان کمتر از ۸ تا ۱۰ روز به صورت خوراکی برای بزرگسالان بی خطر است . مصرف بیش از ۸ تا ۱۰ روز ممکن است بی خطر نباشد زیرا ممکن است سبب کاهش پتاسیم ، مشکلات قلبی و معده ، ضعف ماهیچه ایی و مشکلات خونی و ایجاد خون در ادرار شود.
بعضی بعد از مصرف آن از درد شکم شکایت می کنند اگر بعد از مصرف اسهال یا مدفوع آبکی داشتید ، مصرف ان را قطع کنید . پوست تازه آن میتواند سبب استفراغ شدید شود . مطمئن شوید محصولی که استفاده می کنید حداقل یکساله باشد یا تحت فراوری گرمایی قرار گرفته باشد .
احتیاط و هشدار در مصرف آلدر باکتورن
حاملگی و شیردهی: احتمالا مصرف خوراکی ان در طول حاملگی و شیردهی بی خطر نیست . پس از خوردن آن اجتناب کنید .
کودکان: مصرف آلدر برای کودکان زیر ۱۲ سال احتمالا بی خطر نیست .
اسهال: اگر اسهال دارید سیاه توسه استفاده نکنید تاثیرات ملینی ان ممکن است این شرایط را بدتر کند .
اختلالات روده ایی مثل انسداد روده ایی ، آپاندیسیت ، بیماری کرون ، سندروم روده تحریک پذیر یا زخم های روده ایی: اگر انسداد روده ایی ، آپاندیسیت ، دردشکمی بدون علت و یا مشکلات التهابی روده مثل بیماری کرون، دردهای شدید شکمی و سندروم روده تحریک پذیر دارید از آلدر استفاده نکنید .
تداخلات دارویی


آلدر ملین است و میتواند سطح پتاسیم بدن را کاهش دهد . قرصهای ادرار اور هم پتاسیم بدن را میتواند کاهش دهد . مصرف همزمان این دو با هم سطح پتاسیم بدن را بسیار کم خواهد کرد . بعضی از این داروها به این ترتیب است :کلوروتیازید ( دیوریل ) ، کلورونالیدون ( تالیتون ) ، فاروسمید ، هیدروکلروتیازید
تعیین دوز مصرف آلدر باکتورن
برای یبوست: دوز مناسب سیاه توسه ۰.۵-۲.۵ گرم پوست خشک است . مقداری استفاده کنید تا مدفوع شما در حد طبیعی باشد .



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینوش

بافت مشابه با گلابی یا همان امرود (شاه میوه) دارد و برخلاف گلابی به صورت خوشه‌ای بوده و هر هفت تا هشت عدد آن روی یک خوشه سوار است.

این میوه را اگر ببینید و به شما معرفی نشود، هیچ گاه نخواهید فهمید که گونه ای از گلابی است، اما چه ارتباطی میان گلابی وحشی با انچوچک وجود دارد و چرا می گوییم انچوچک ناسزا نیست ؟

خواص طبی انچوچک
این دانه طبیعت معتدل دارد و براساس تحقیقات انجام شده، در طب سنتی از خواص درمانی آن برای نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش ادرار بیماران، افزایش نیروی جنسی و جسمی، تقویت عمومی بدن، افزایش وزن و قاعده آوری استفاده می شده است و در عربستان بذر سیاه گلابی وحشی کاربرد زیادی دارد.

این را هم بدانید نوعی گلابی وحشی در جنگل های گیلان وجود دارد که به لهجه گیلکی به اربه خوج یا سنگ خوج معروف است و میوه ای سخت با طعم ترش و شیرین است که از آن مربایی تهیه می کنند که خوردن آن با خامه و سرشیر خالی از لطف نیست.

هم اکنون اطلاعات اندکی در مورد خواص تغذیه ای و درمانی گلابی وحشی وجود دارد، اما لازم است بدانید گلابی جنگلی به دلیل آن که یکی از گونه های گلابی است، خواص تغذیه ای و درمانی آن را دارد.

این میوه طبیعت سرد و خشک داشته و ملین مزاج و مقوی قلب، معده و کبد است. سرشار از ویتامین C بوده و تانن و پتاسیم آن پایین آورنده اسید اوریک و فشار خون بالا بوده و برای نقرسی ها مفید است.

خواص دارویی درمانی دانه گلابی وحشی (انچوچک) در طب سنتی

 

رویشگاه طبیعی آن در استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان است. به میوه و دانه این نوع گلابی جنگلی، انچوچک یا انجوجک می‌گویند و به لهجه گیلکی به اربه خوج یا سنگ خوج معروف است.

این گونه از گلابی کمیاب تر بوده و میوه هایش حالت خوشه ای روی درخت سوار بوده، این میوه ی سخت طعم ترش و شیرینی دارد که از آن مربا تهیه می‌کنند این میوه به اندازه یک گردو تقریباً مخروطی شکل بوده و به رنگ سبز مایل به زرد که گاهی سایه‌های قرمز رنگی بر روی پوست آن دیده می‌شود.

نکته ی بسیار جالب و دوست داشتنی آن این است که هنگام خوردن آن ، احساسی مشابه خوردن گلابی را دارید.

طول درخت این میوه گاها به هفت تا هشت متر می‌رسد و با آن‌که میوه آن قابلیت استفاده ندارد؛ ولی از تخم آن استفاده دارویی می‌شود.

این درخت خودرو بوده و در جنگل و کنار برخی زمینهای حاشیه جنگاها قابل مشاهده است. همچنین میوه آن اواخر شهریور و اوایل پاییز می رسد که به صورت خام خوری استفاده می گردد. از نهال جوان آن به عنوان پایه گلابی در پیوند ارقام خوب و باغی استفاده می گردد.

جالب است بدانید که کلمه ی انچوچک به دلیل آن که نوعی میوه با جثه کوچکی است در لغت نامه ی دهخدا به معنای ریز و کوچک معنا شده و کنایه از آدمی ست که از لحاظ جسمی یا قابلیتی کوچک باشد پس با توجه به معنی آن در لغت نامه انچوچک فحش یا کلمه ای با معنی و مفهوم ناروا نیست.

طرز استفاده از دانه گلابی وحشی
برای این کار میوه را زیر خاک مدفون کرده و پس از آن که پوسید، تخم های آن را بیرون آورده و پس از شستن به صورت خام یا بو داده به فروش می رسد

دانه های انچوچک، مغز سفید با پوستی قهوه ای رنگ و سخت دارد و شبیه به مغز زردآلو یا بادام با طعمی مشابه و تقریبا شبیه دانه های گلابی وحشی موجود در بازار است.

وقتی آن را بو می دهند، بسیار خوشمزه شده و در گذشته با نام بادام جنگلی، یکی از اجزای ثابت آجیل بود و می توان گفت خاصیت مغزهای گیاهی را دارد.

مشاهده
انچوچک چیست ؟
انچوچک نوعی گلابی وحشی می باشد که بدلیل داشتن خواص درمانی بسیار موثر و پرکاربردش در لیست گیاهان دارویی ایران قرار گرفته است.

از خواص درمانی انچوچک می توان به نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش ادرار بیماران، افزایش نیروی جنسی و جسمی، تقویت عمومی بدن، افزایش وزن و قاعده آوری اشاره نمود.

خواص درمانی انچوچک
تقویت عمومی بدن، چاق کنندگی و افزایش وزن
تنظیم اسید اوریک و فشار خون
دارای خواص ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد لاروی
استفاده از گلابی وحشی موجب افزایش ادرار بیماران می شود
تقویت کننده معده، قلب و کبد
نرم کننده سینه و حنجره
آرام کننده اعصاب و تشنج
افزایش نیروی جنسی
این گیاه قاعده آور است
سرشار از ویتامین C
انچوچک، دانه نوعی گلابی وحشی
گلابی وحشی سه گونه مهم دارد که انچوچک یکی از انواع آن است و رویشگاه طبیعی آن استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان است. به میوه و دانه این نوع گلابی جنگلی، انچوچک یا انجوجک می گویند.

طول درخت این میوه گاهی به هفت تا هشت متر می رسد و با آن که میوه آن قابلیت استفاده ندارد؛ ولی تخم آن را جمع آوری و از آن استفاده دارویی می شود.

برای این کار میوه را زیر خاک مدفون کرده و پس از آن که پوسید، تخم های آن را بیرون آورده و پس از شستن به صورت خام یا بو داده به فروش می رسد.

دانه های انچوچک، مغز سفید با پوستی قهوه ای رنگ و سخت دارد و شبیه به بادام یا مغز زردآلو با طعمی مشابه و تقریبا شبیه دانه های گلابی وحشی موجود در بازار است.

وقتی آن را بو دهند، بسیار خوشمزه شده و در گذشته با نام بادام جنگلی، یکی از اجزای ثابت آجیل بود و خاصیت مغزهای گیاهی را دارد.

خواص انچوچک / خواص دانه گلابی وحشی
دانه انچوچک
آشنایی با دانه گلابی وحشی یا انچوچک
گلابی وحشی سه گونه مهم دارد که انچوچک یکی از انواع آن استو طبیعت آن سرد و خشک است.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینوش

این گیاه زیبا در برزیل اغلب در تهیه نوشیدنی استفاده می‌شود. میوه‌های کوچک قرمزرنگ گوارانا دارای کافئین هستند و به یک مکمل غذایی انرژی‌زا رایج و محبوب تبدیل شده‌اند.

این میوه‌ها همچنین برای کاهش دردهای معده نیز کاربرد دارند.

دانه گوارانا به عنوان یک مکمل غذایی یا یک عامل محرک و انرژی زا شناخته شده است.

8. سلامت پوست از دیگر خواص گیاه گوارانا
عصاره گوارانا سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال است. یکی از مهم ترین مشکلات پوستی که امروزه شما را تهدید می کند، اشعه فرا بنفش خورشید است.

از جمله عوارض اشعه نور خورشید بر روی انسان، سرطان پوست است. یکی از دلایلی که این سال ها تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش داشته است، سوراخ شدن لایه اوزون می باشد.

خواص آنتی اکسیدانی گوارانا می تواند به صورت چشمگیری التهابات پوستی را کاهش داده و همچنین فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کند.

در حال حاضر کرم ها و لوسیون های زیادی را با استفاده از عصاره این میوه تهیه می کنند.

9. جلوگیری از سرطان
همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این میوه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها یکی از مهم ترین موادی هستند که می توانند به شما در جلوگیری از سرطان کمک کنند.


در واقع، دانه های این گیاه ممکن است حاوی چهار تا شش برابر بیشتر از دانه های قهوه کافئین داشته باشد.

کافئین ترکیبی است که با مسدود کردن اثرات آدنوزین، کمک می کند تا مغز شما استراحت کند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که یک مکمل ویتامین حاوی گوارانا را دریافت کردند، نسبت به افرادی که پلاسیبو مصرف کردند بسیار کمتر احساس خستگی کردند.

3. توانایی افراد را برای یادگیری و یادآوری مطالب بهبود می بخشد
تحقیقات نشان داده است که این گیاه ممکن است توانایی شما برای یادگیری و یادآوری را بهبود بخشد.

یک آزمایش به بررسی اثرات دوزهای مختلف این گیاه بر روی خلق و خو و یادگیری صورت گرفت.

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد سرطان رادیکال های آزاد هستند که با اکسیده کردن سلول های سالم بدن، در آنها جهش ایجاد کرده و بافت های سرطانی را بوجود می آورند.

گیاه گوارانا : 10 خاصیت بی نظیر دارویی درمانی گیاه گوارانا

مشاهده
دانه های این گیاه حدود دو برابر کافئین موجود در دانه های قهوه، غلظت کافئین دارد. همچنین از دانه های این گیاه در نوشیدنی های انرژی زا بسیار استفاده می شود.

رنگ میوه از قهوه ای تا قرمز وجود دارد و حاوی دانه های سیاه و سفید است. میوه های این گیاه شبیه چشم انسان است، با یک پوسته قرمز که یک دانه سیاه و سفید را پوشانده است.

خواص گیاه گوارانا

خواص گیاه گوارانا (Guarana)
1. گیاه گوارانا غنی از آنتی اکسیدان است
این گیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و از این نظر بسیار شبیه به چای سبز می باشد.

آنتی اکسیدان ها بسیار مهم هستند زیرا مولکول های مضر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

این مولکول ها می توانند با بخش هایی از سلول های شما ارتباط برقرار کنند و منجر به پیری زودرس، بیماری قلبی، سرطان ها و سایر بیماری ها شوند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که خواص آنتی اکسیدانی این گیاه می تواند با رشد سلول های سرطانی مبارزه کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پیری پوست را کاهش دهد.

2. گیاه گوارانا خستگی را کاهش میدهد و تمرکز را بهبود می بخشد
گوارانا به عنوان یک مکمل و یک ماده اصلی در نوشیدنی های انرژی زا مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه یک منبع عالی از کافئین است که به شما کمک می کند تمرکز و انرژی ذهنی خود را حفظ کنید.

 

علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که Guarana می تواند ژن هایی را که به تولید سلول های چربی کمک می کند و ژن هایی را که سرعت آن را کاهش می دهد، سرکوب کند.

5. اسهال مزمن را کاهش داده و یبوست را درمان می کند
این گیاه در قرن ها به عنوان یک تونیک طبیعی معده برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال مزمن و یبوست مورد استفاده قرار گرفته است.

خواص ضد اسهالی این گیاه ممکن است به دلیل وجود تانن ها یا آنتی اکسیدان های گیاهی موجود در آن باشد.

تانن ها این خاصیت را دارند که می توانند بافت ها را به هم را متصل کنند.

بنابراین سبب ضد آب شدن دیواره های دستگاه گوارش شده و از این رو، میزان آب در روده را محدود کرده و در نتیجه اسهال را درمان می کنند.

از سوی دیگر، گوارانا غنی از کافئین است که ممکن است به عنوان یک ملین طبیعی عمل کند.

6. خواص گیاه گوارانا درمان طبیعی استرس
امروزه به دلیل تغییر در شیوه زندگی و شلوغی های خاص شهر نشینی، استرس به یکی از فاکتور های جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است.

همان طور که می دانید استرس می توانند بیماری های مختلفی از جمله مشکلات قلبی را بوجود بیاورد.

شرکت کنندگان دوزهای مختلفی همچون 37.5 میلی گرم، 75 میلی گرم، 150 میلی گرم یا 300 میلی گرم دریافت کردند.

در این مطالعه نشان داده شد که افرادی که دوزهای بیشتری از این گیاه را دریافت کردند، بالاترین نمره آزمون را به دست آوردند.

در مطالعه دیگری این گیاه را با جینسینگ، یکی دیگر از ترکیبات تقویت کننده مغز مقایسه کردند.

در این آزمایش این نتیجه حاصل شد که اگرچه این گیاه و جینسینگ هر دو حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشند، اما افرادی که Guarana دریافت کردند توجه بیشتری به وظایف خود داشته و آن ها را سریع تر انجام دادند.

4. از خواص گیاه گوارانا کاهش وزن میباشد
در آمریکا از هر سه بزرگسال یکی چاق است.

چاقی یک روند رو به رشد نگران کننده است، چرا که با بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان ارتباط دارد.

جالب توجه است، Guarana ممکن است دارای خواصی باشد که باعث کاهش وزن می شود.
اول، Guarana یک منبع غنی از کافئین است که ممکن است در مدت 12 ساعت متابولیسم سوخت و ساز بدن را تا 11 درصد افزایش دهد.

سوخت و ساز سریع تر به این معنی است که بدن شما کالری بسیار زیادتری را می سوزاند و در نتیجه لاغری سریع تر موجب می شود.


یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن استرس خود را کاهش بدهید، مصرف مواد غذایی طبیعی است.

چای گوارانا می تواند به صورت چشمگیری بر روی میزان هورمون کورتیزول تاثیر بگذارد. این هورمون در بدن پاسخ به استرس و التهاب یا کاهش سطح گلوکوکورتیکوئید خون ترشح می‌شود.

7. کنترل دیابت از خواص گیاه گوارانا
دیابت یک بیماری مزمن است که این روز ها به شدت در حال رشد است.

آمار ها نشان می دهد تعداد کسانی که در سال 2017 به دیابت دچار شده اند، نسبت به سال گذشته، افزایش 12 درصدی داشته است.

در این بیماری در ترشح هورمون انسولین اختلال ایجاد می شود و همین موضوع افزایش میزان قند خون را به همراه دارد چرا که انسولین میزان قند خون را کنترل می کند.

خبر خوب این است که خواص گوارانا می توانند عملکردی مشابه با انسولین داشته باشند و به همین دلیل میزان قند خون بدن را در سطح استانداردی نگه دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینوش

آسپرین به طور طبیعی در پوست درخت بید وجود دارد، به همین دلیل از قرن ها قبل از میلاد مسیح استفاده می‌شده است. ترجمه یکی از پاپیروس‌های مصری نشان می‌دهد، آسپرین یکی از 877 نوع داروی مطرح در مصر باستان بود که برای برطرف کردن درد از آن استفاده می‌کردند.

آسپرین از جمله داروهایی است که به عنوان ضد درد و تب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو با ممانعت از تجمع پلاکت‌ها در خون از ایجاد لخته جلوگیری می‌کند بنابراین آسپرین یکی از موثرترین داروها در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی است.

با همه این ویژگی‌ها، در جدیدترین یافته‌های علمی و پزشکی مشخص شده که مصرف روزانه آسپرین بیشتر از اینکه که مفید باشد، برای سلامتی افراد سالم خطرات جدی به دنبال خواهد داشت.

چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند
افراد زیر باید روزانه یک قرص آسپرین بچه که حدود ۸۰ تا ۱۰۰میلی‌گرمی است را تا چندین سال و بعضا تا پایان عمر مصرف کنند:

کسانی که سابقه سکته قلبی دارند
افرادی که عمل جراحی بایپس عروق کرونر شده‌اند و رگ‌های قلب‌شان پیوند شده است
بیمارانی که رگ قلب‌شان تنگی یا گرفتگی داشته و آنژیوپلاستی شده‌اند و استنت یا فنر دارند
بیمارانی که تنگی عروق دارند، اما عمل جراحی نشده واستنت هم ندارند و با درمان دارویی کنترل می‌شوند
افرادی که سابقه سکته مغزی دائم یا گذرا دارند
کسانی که بیماری عروقی محیطی یعنی تنگی شریان‌های دست یا پا دارند
مردان دیابتی بالای ۵۰ و زنان بالای ۶۰ سال و افراد دیابتی که فشار یا چربی خون بالا یا سابقه سکته قلبی در خانواده خود دارند

بیشتر بخوانید :

 

3. سیب
سیب یکی از گزینه‌های غذایی سرشار از سالیسیلات طبیعی است. سالیسیلات‌ها پایه و اساس آسپرین هستند. سیب همچنین غنی از فیبر است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند و می‌تواند برای افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد.

افرادی که از حمله قلبی جان سالم به در برده اند، نیاز به دریافت دوز روزانه آسپرین دارند تا خطر ابتلا به حمله بعدی را کاهش دهند. درمان روزانه با آسپرین خطر ابتلا به حمله قلبی بعدی را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

گریپ فروت یکی از بهترین میوه‌ها برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن است، اما منبع غنی از اسید سالیسیلیک نیز محسوب می‌شود که ماده فعال در قرص آسپرین است.

آسپرین های گیاهی

4. آناناس
آناناس یکی از میوه‌های گرمسیری غنی از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است. آناناس نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و ثابت شده منجر به جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود و آنهم به لطف وجود اسید سالیسیلیک.

آسپرین های گیاهی

5. رژیم ضد التهابی
رژیم ضد التهاب در اصل یک الگوی تغذیه برای کاهش التهاب در بدن است. در حالی که التهاب فرآیند عادی بدن برای دفاع از خود است، واکنش های التهابی بسیار زیاد می توانند باعث ویرانی و حتی خطر چندین بیماری مزمن شوند.

دلایل متعددی برای التهاب وجود دارد، از جمله عوامل خارجی مثل باکتری ها و ویروس ها و منابع غذایی مصرف شده. با پر کردن رژیم غذایی با غذاهای ضد التهاب، از جمله آوکادو ، توت ها، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار و آجیل، التهاب را کاهش دهید

آسپرین های گیاهی

آیا آسپرین باعث سقط جنین میشود؟

تشخیص مسمومیت با آسپرین و درمان فوری آن

فواید و عوارض مصرف قرص آ اس آ

آسپرین های گیاهی : خوراکی های مناسب و جایگزین ​ آسپرین

مشاهده
بیشتر افراد به محض احساس درد، از جمله سردرد و درد مفصل آسپرین یا داروی ضدالتهابی دیگری مصرف می کنند.

در اصل آسپرین از گیاهانی مانند اسفرزه و پوست درخت بید مجنون به دست می آمد. بعدها با پیشرفت صنعت داروسازی به طور مصنوعی ساخته شد که سود بیشتری را نصیب تولیدکنندگان کرد.

ترکیب های طبیعی که در لابراتوار ساخته و به عنوان دارو به بازار عرضه می شود؛ عارضه جانبی دارد. خوشبختانه موادغذایی زیادی وجود دارد که حاوی سالیسیلات یا اسید سالیسیلیک است که ماده فعال موجود در آسپرین است.

موادغذایی حاوی آسپرین طبیعی شامل
سیب
آواکادو
میوه قره قاط
کلم بروکلی
گل کلم
گیلاس
فلفل
خیار
کشمش
خرما
انجیر
گریپ فروت
کیوی
شیرین بیان
اسفرزه
پاپریکا
هلو
آلوی تازه و خشک
ترب قرمز
اسفناج
توت فرنگی
زردچوبه
پوست درخت بید مجنون
کدو
آسپیرین های گیاهی را بشناسید ؟
آسپرین با خواص ضد انعقادی برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی شناخته شده است. با این حال آسپرین تنها به شکل دارو وجود ندارد بلکه بسیاری از منابع غذایی را اگر روزانه به بدن برسانید، همان نقش آسپرین را در بدن خواهند داشت. بهترین گزینه‌های غذایی جایگزین این دارو معرفی شده اند.


1. اسفناج
منبع غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی است. این سبزی همچنین خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می‌تواند اثرات منفی ناشی از رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. فیبر موجود در اسفناج منجر به کاهش کلسترول بد می‌شود. اسفناج نیز غنی از اسید سالیسیلیک است و می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

آسپرین های گیاهی


2. ادویه‌ها
ادویه جاتی مانند پاپریکا، پونه کوهی، آویشن و زردچوبه. این‌ها نه تنها عطر و طعم بی نظیری به غذا می‌دهند، بلکه غنی از اسید سالیسیلیک هستند و مصرف آن‌ها به افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی پیشنهاد می‌شود.

آسپرین های گیاهی


ماهی چرب (مانند ماهی قزل آلا، ماهی کولی، خال مخالی، سالمون ، ماهی تن و ساردین)حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و اسید ایکوزاپنتانوئیک است که اثرات ضد التهابی به بدن می دهد.

گردو، روغن زیتون و روغن کانولا، کتان و دانه های چیا نیز منابع ارزشمند امگا 3 هستند.

آسپرین های گیاهی

6. رژیم غذایی سالم قلب
دوز پایین آسپرین برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته، توصیه می شود حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی طبق نظر سنجی سراسری سال 2012از آن ها استفاده می کنند. افراد در معرض خطر بالا سکته یا حملات قلبی می توانند برای سلامت کلی نیز بخورند.

محصولات بسیار فرآوری شده و پر شده با شکر و نمک را کاهش دهید و تمام غذاهایی مانند غلات، میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های گیاهی، و منابع چربی سالم را افزایش دهید.

آسپرین های گیاهی


7. اسیدهای چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش سطح تورم بدن ثابت شده اند و عمدتا به خاطر نقش آن ها در سلامت قلبی و عروقی و کاهش احساس اضطراب و افسردگی شناخته می شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینوش

جاسمین (یاسمن یا یاس) با نام علمی (Jasminum officinale) ، درختچه ‌ای زینتی از راسته نعناسانان، با گل های سفید و زرد رنگ است که بومی کشورهای مدیترانه ای است. برای تهیه حدود یک کیلوگرم عصاره جاسمین، تقریباً ۱۰۰۰ کیلوگرم گل جاسمین مورد نیاز است. از گل های جاسمین در بیوتراپی و صنعت عطرسازی نیز استفاده می شود.

ضد پیری

جالب است بدانید همین رادیکال های آزاد منجر می شوند تا در عملکرد و جوان سازی پوست اختلال ایجاد شود. بنابراین می توان گفت آنتی اکسیدان با از بین بردن رادیکال های آزاد روند پیری را نیز به تأخیر می اندازد.

بهبود گردش خون

طبق آخرین یافته های علمی چای گل جاسمین می تواند منجر به تنظیم گردش خون افراد شود. از این رو، از بروز مواردی مانند انسداد عروق، آسیب های مغزی و لخته شدن خون پیشگیری می کند.

افزایش سلامت قلب

یکی از فواید گل جاسمین پایین آوردن چربی خون و کلسترول بد می باشد. همچنین مانع از تشکیل این نوع کلسترول می شود. بدین ترتیب اگر می خواهید ریسک مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروبی و سکته مغزی را در خود کاهش دهید، توصیه می کنیم مصرف این نوع چای را در دستور کار خود قرار دهید.

کاهش استرس

از دوران قدیم چای گل جاسمین به دلیل ویژگیهایی که دارد به عنوان یک ماده ضد افسردگی شناخته شده است. با خوردن این چای احساس فوق العاده ای در شما ایجاد می شود.

آشنایی با خواص بی نظیر چای جاسمین


از دیگر خواص گل جاسمین مراقبت از پوست است؛ استفاده از دمنوش گل جاسمین با داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به سلول های تازه پوست کمک می کند تا سلول های مرده را راحت تر از بدن جدا کنند و در نتیجه پوستی شاداب تر را به شما هدیه می‌دهند. همچنین برای از بین بردن آکنه های روی پوست تنها کافی است تا آب گل جاسمین را گرفته و به وسیله یک پنبه بر روی آن ها بمالید تا به سرعت از التهابات آن ها کم شود.

نحوه استفاده از گل جاسمین

عموما گل های یاس جاسمین را به صورت دم کرده مصرف می کنند؛ البته همانطور که گفته شد برای مصارف خارجی نیز عصاره آن بر روی پوست مالیده می‌شود.

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده تنها از جهت خواص این گل دارویی هستند و علاوه بر این موارد از عطر و بوی دلپذیر این گل در صنایع تولید عطر و ادکلن نیز استفاده می‌شود.

جاسمین

خواص چای گل جاسمین
مقابله با انواع باکتری

چای گل از طرفی با باکتری های بد مبارزه نموده و آنها را نابود می سازد، از طرف دیگر به ساخت باکتری هایی که برای هضم غذا مفید هستند کمک می کند.

در علم آرو‌ماتراپی (رایحه درمانی)، از عطر گل جاسمین برای کاهش ضربان قلب، تسکین اعصاب و بهبود خلق و خو و از بین بردن استرس و افسردگی استفاده می شود. همچنین می توان از عطر جاسمین برای تسکین علائم یائسگی مانند سرگیجه، گر گرفتگی، درد، بی خوابی و سردرد استفاده کرد.

می توان از مخلوط چای سبز با جاسمین برای مبارزه با بیماری های قلبی، جلوگیری از بروز سرطان، بهبود گردش خون، تسکین درد، درمان سردرد، سرفه و روماتیسم استفاده کرد. آنتی اکسیدان های موجود در جاسمین از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد، از بروز سرطان و انواع بیماری ها جلوگیری می کنند.

نوشیدن چای سبز با جاسمین موجب افزایش متابولیسم و سطح انرژی بدن می گردد و این امر به کاهش وزن کمک اساسی می کند. نوشیدن چای جاسمین از جذب چربی و کلسترول نیز جلوگیری می کند.


مشاهده
دمنوش

چای جاسمین چیست؟
چای گل جاسمین یا به انگلیسی Jasmine Flowering Tea یکی از گونه های چای چینی می باشد. در این محصول برگ چای سفید و گل جاسمین به یکدیگر وصل و سپس خشکانده شده است. هنگامی که چای گل را در آب جوش قرار می دهید به مانند یک گل شکوفا می شود. و ظاهر زیبایی پیدا می کند. بنابراین توصیه می شود چای گل جاسمین را در ظروف یا قوری های شیشه ای درست کنید تا زیبایی آن دیده شود. همچنین با افزودن آب جوش می توانید دو تا سه بار از این چای استفاده مجدد کنید.

خواص گل جاسمین
مصرف چای گل جاسمین باعث آرام شدن هیجانات می‌شود و قابلیت خواب آوری دارد. همچنین استفاده از دمنوش آن گرمای بدن را کم می‌کند و باعث می‌شود تا احساس خنکی کنید. از همین رو زمان مناسب مصرف آن در فصل های گرم سال است و استفاده از آن در زمستان و پاییز توصیه نمی‌شود.


کمک به لاغری

چای گل جاسمین از طریق افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن موجب چربی سوزی و در نتیجه لاغری می شود. به تازگی مشخص شده کسانی که از این چای می نوشند در زمان کمتری نسبت به دیگران کاهش وزن پیدا کرده و لاغر می شوند.

رایحه درمانی یا آروماتراپی

یکی از خصوصیات منحصر به فرد چای گل جاسمین عطر و رایحه دلپذیر آن است. تحقیقات روانشناسی کاربردی نشان می دهند بوئیدن و استنشاق چای گل می تواند ضربان قلب فرد را کاهش داده و منجر به آرام شدن فعالیت های عصبی و ریلکسیشن و بهبود خلق و خوی می شود.

جلوگیری از سرطان

از آنجاییکه این چای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان دارد. لذا استفاده از آن ریسک مبتلا شدن به سرطان را پایین می آورد. دلیل این امر آن است که آنتی اکسیدان به رادیکال های آزاد موجود در بدن حمله نموده و از این طریق مانع از بروز سرطان می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینوش

جاسمین (یاسمن یا یاس) با نام علمی (Jasminum officinale) ، درختچه ‌ای زینتی از راسته نعناسانان، با گل های سفید و زرد رنگ است که بومی کشورهای مدیترانه ای است. برای تهیه حدود یک کیلوگرم عصاره جاسمین، تقریباً ۱۰۰۰ کیلوگرم گل جاسمین مورد نیاز است. از گل های جاسمین در بیوتراپی و صنعت عطرسازی نیز استفاده می شود.

ضد پیری

جالب است بدانید همین رادیکال های آزاد منجر می شوند تا در عملکرد و جوان سازی پوست اختلال ایجاد شود. بنابراین می توان گفت آنتی اکسیدان با از بین بردن رادیکال های آزاد روند پیری را نیز به تأخیر می اندازد.

بهبود گردش خون

طبق آخرین یافته های علمی چای گل جاسمین می تواند منجر به تنظیم گردش خون افراد شود. از این رو، از بروز مواردی مانند انسداد عروق، آسیب های مغزی و لخته شدن خون پیشگیری می کند.

افزایش سلامت قلب

یکی از فواید گل جاسمین پایین آوردن چربی خون و کلسترول بد می باشد. همچنین مانع از تشکیل این نوع کلسترول می شود. بدین ترتیب اگر می خواهید ریسک مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروبی و سکته مغزی را در خود کاهش دهید، توصیه می کنیم مصرف این نوع چای را در دستور کار خود قرار دهید.

کاهش استرس

از دوران قدیم چای گل جاسمین به دلیل ویژگیهایی که دارد به عنوان یک ماده ضد افسردگی شناخته شده است. با خوردن این چای احساس فوق العاده ای در شما ایجاد می شود.

آشنایی با خواص بی نظیر چای جاسمین


از دیگر خواص گل جاسمین مراقبت از پوست است؛ استفاده از دمنوش گل جاسمین با داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به سلول های تازه پوست کمک می کند تا سلول های مرده را راحت تر از بدن جدا کنند و در نتیجه پوستی شاداب تر را به شما هدیه می‌دهند. همچنین برای از بین بردن آکنه های روی پوست تنها کافی است تا آب گل جاسمین را گرفته و به وسیله یک پنبه بر روی آن ها بمالید تا به سرعت از التهابات آن ها کم شود.

نحوه استفاده از گل جاسمین

عموما گل های یاس جاسمین را به صورت دم کرده مصرف می کنند؛ البته همانطور که گفته شد برای مصارف خارجی نیز عصاره آن بر روی پوست مالیده می‌شود.

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده تنها از جهت خواص این گل دارویی هستند و علاوه بر این موارد از عطر و بوی دلپذیر این گل در صنایع تولید عطر و ادکلن نیز استفاده می‌شود.

جاسمین

خواص چای گل جاسمین
مقابله با انواع باکتری

چای گل از طرفی با باکتری های بد مبارزه نموده و آنها را نابود می سازد، از طرف دیگر به ساخت باکتری هایی که برای هضم غذا مفید هستند کمک می کند.

در علم آرو‌ماتراپی (رایحه درمانی)، از عطر گل جاسمین برای کاهش ضربان قلب، تسکین اعصاب و بهبود خلق و خو و از بین بردن استرس و افسردگی استفاده می شود. همچنین می توان از عطر جاسمین برای تسکین علائم یائسگی مانند سرگیجه، گر گرفتگی، درد، بی خوابی و سردرد استفاده کرد.

می توان از مخلوط چای سبز با جاسمین برای مبارزه با بیماری های قلبی، جلوگیری از بروز سرطان، بهبود گردش خون، تسکین درد، درمان سردرد، سرفه و روماتیسم استفاده کرد. آنتی اکسیدان های موجود در جاسمین از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد، از بروز سرطان و انواع بیماری ها جلوگیری می کنند.

نوشیدن چای سبز با جاسمین موجب افزایش متابولیسم و سطح انرژی بدن می گردد و این امر به کاهش وزن کمک اساسی می کند. نوشیدن چای جاسمین از جذب چربی و کلسترول نیز جلوگیری می کند.


مشاهده
دمنوش

چای جاسمین چیست؟
چای گل جاسمین یا به انگلیسی Jasmine Flowering Tea یکی از گونه های چای چینی می باشد. در این محصول برگ چای سفید و گل جاسمین به یکدیگر وصل و سپس خشکانده شده است. هنگامی که چای گل را در آب جوش قرار می دهید به مانند یک گل شکوفا می شود. و ظاهر زیبایی پیدا می کند. بنابراین توصیه می شود چای گل جاسمین را در ظروف یا قوری های شیشه ای درست کنید تا زیبایی آن دیده شود. همچنین با افزودن آب جوش می توانید دو تا سه بار از این چای استفاده مجدد کنید.

خواص گل جاسمین
مصرف چای گل جاسمین باعث آرام شدن هیجانات می‌شود و قابلیت خواب آوری دارد. همچنین استفاده از دمنوش آن گرمای بدن را کم می‌کند و باعث می‌شود تا احساس خنکی کنید. از همین رو زمان مناسب مصرف آن در فصل های گرم سال است و استفاده از آن در زمستان و پاییز توصیه نمی‌شود.


کمک به لاغری

چای گل جاسمین از طریق افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن موجب چربی سوزی و در نتیجه لاغری می شود. به تازگی مشخص شده کسانی که از این چای می نوشند در زمان کمتری نسبت به دیگران کاهش وزن پیدا کرده و لاغر می شوند.

رایحه درمانی یا آروماتراپی

یکی از خصوصیات منحصر به فرد چای گل جاسمین عطر و رایحه دلپذیر آن است. تحقیقات روانشناسی کاربردی نشان می دهند بوئیدن و استنشاق چای گل می تواند ضربان قلب فرد را کاهش داده و منجر به آرام شدن فعالیت های عصبی و ریلکسیشن و بهبود خلق و خوی می شود.

جلوگیری از سرطان

از آنجاییکه این چای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان دارد. لذا استفاده از آن ریسک مبتلا شدن به سرطان را پایین می آورد. دلیل این امر آن است که آنتی اکسیدان به رادیکال های آزاد موجود در بدن حمله نموده و از این طریق مانع از بروز سرطان می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینوش

علف هفت بند گیاهی است یکساله و دارای ساقه خوابیده که طول آن به ۵۰ سانتیمتر می رسد . برگهای آن ریز ، نوک تیز و گلهای آن ریز و کوچک و برنگ صورتی است. این گیاه در اکثر نواحی آسیا ،‌اروپا و آفریقا و آمریکا می روید و در مقابل عوامل خارجی بسیار مقاوم است . بطوریکه حتی اگر لگدمال شود باز هم از بین نرفته است .

علف هفت بند در چمنزارها ،‌کنار جاده ها ، اراضی متروک و خرابه ها ،‌مناطق سایه در و بین تخته سنگ ها می روید . این گیاه در اکثر نقاط ایران نیز وجود دارد

ترکیبات شیمیایی علف هفت بند
علف هفت بند دریا اسید پوگیلونیک ، اسید اگزالیک ، آرابینوسید ، اسانس ، مواد رزینی ، مواد قندی و موسیلاژ می باشد.

طرز استفاده علف هفت بند
جوشانده : مقدر ۳۰ گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت ۱۰ دقیقه بگذارید بجوشد سپس آنرا صاف کرده باشکر و یا عسل مخلوط کنید . مقدر مصرف این جوشانده یک فنجان سه بار در روز است .

آب : مقدر ۴۰ گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید بآرامی بجوشد و سپس آنرا صاف کنید . مقدر مصرف آن نصف فنجان سه بار در روز است .

مضرات علف هفت بند
این گیاه محرک سلسله اعصاب بوده و ممکن است استفاده زیاد از آن باعث تشنج شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی گیاه دارویی جاشیر و خواص آن

فواید مصرف گیاه دارویی هواچوبه

۲۰ خاصیت شگفت انگیز گیاه دارویی زنیان برای سلامت بدن

خواص بی نظیر گیاه علف هفت بند


۶)ورم روده بزرگ را برطرف می کند
۷)برای رفع ترشحات زنانه مفید است
۸)آنهائیکه به بیماری قند مبتلا هستند با استفاده از این گیاه می توانند قند خون خود را کنترل کنند
۹)سنگ کلیه و مثانه را خارج می سازد
۱۰)برای رفع دردهای معده مفید است
۱۱)برای درمان استسقاء مفید است
۱۲)در معالجه میگرن موثر است

مشاهده
خواص داروئی علف هفت بند
گیاه هفت بند از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است
۱) قابض است و برای رفع اسهال و اسهال خونی بکار می رود
۲)در بند آوردن خونریزی مفید است
۳)آسم و برونشیت را درمان می کند
۴)تب را پائین می آورد
۵)برای برطرف کردن اگزما بکار می رود

۱۳)درد سیاتیک و درد کمر را برطرف می کند
۱۴)نفخ را برطرف کرده و هضم غذا را تسهیل می کند
۱۵)تاول و سوختگی را با کمپرس این گیاه معالجه کنید
۱۶)برای تسکین دردهای نقرس و رماتیسم از کمپرس این گیاه استفاده کنید
۱۷)برای درمان زخم های چرکی ، گرد این گیاه را روی زخم ها بریزید.

گیاه دارویی

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد